Perfekt service som vanligt
Allt fungerade perfekt leverans på utlovad tid av en bra produkt
utmärkt som alltid!
Supernöjd
Köpvillkor
Priser
Alla våra priser är angivna i Svenska kronor exklusive moms.
I vår webbshop finns oftast ett stort antal specialpriser som ENDAST gäller vid beställning via shoppen (tex. utgående varor & veckans klipp).
Betalning
Faktura
Försäljning till företagare sker mot faktura 30 dagar netto, efter godkänd kreditprövning, eller swish. Privatpersoner är välkomna att handla hos oss, men det är kortbetalning eller swish som gäller. Eventuella anmärkningar på faktura skall göras inom 8 dagar. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta samt expeditionsavgift för räntefaktura. Betalning med befriande verkan skall göras till vårt bankgiro 5609-2703.
För pappersfaktura tillkommer en avgift på 20 kr, Fakturor som mejlas 0 kr i avgiftOBS! Vi accepterar EJ betalning via check eller avi. Vi kan tyvärr ej ge kredit till ekonomiska föreningar.
VISA/Mastercard/Swish
Betalar du med nåt utav dessa så kommer vi ENDAST att ta betalt för det som skickats till dig, vi gör inga restorder på varor som inte finns på lager.
Leveransvillkor
Fraktfritt vid order över 3.500 kr exkl. moms (gäller order med en och samma leveransadress, inom Sverige). Eventuell restorder levereras alltid fraktfritt. Lägsta ordervärde 500 kr exkl. moms.
Vi debiterar ej emballage (förutom pall). Eur-pall, kragar och engångspall debiteras till självkostnadspris.
Postens företagspaket (Frakt 188 kr. plus moms)
Bara för dig som är företagare, paketet körs ut till din utdelningsadress, är du inte på plats lämnas avi i brevlådan och paketet får avhämtas på postens serviceställe. För dig som önskar någon av postens tilläggstjänster, tex SMS-Avisering, notera detta önskemål i ”övrigtrutan” (som du finner i kassan). Vi debiterar dig enbart Postens kostnader för detta!
Posten Mypack (Frakt 129 kr. plus moms)
Max 20kg. Du får ett SMS (förutsatt att du lämnat mobilnr) när paketet kommit till ditt lokala utlämningsställe / affär /tapp.
DSP (Frakt 129 kr. plus moms)
Max 20kg. Du får ett SMS (förutsatt att du lämnat mobilnr) när paketet kommit till ditt lokala utlämningsställe / affär /tapp.
Vid Swish-betalning skickar vi med reducerad frakt, om du väljer DSP (Frakt 79 kr. plus moms)
DHL paket (Frakt 188 kr. plus moms)
Bara för dig som är företagare, paketet körs ut till din utdelningsadress, är du inte på plats lämnas avi i brevlådan och paketet får avhämtas på DHL serviceställe. För dig som önskar någon av DHL´s tilläggstjänster, tex SMS-Avisering, notera detta önskemål i ”övrigtrutan” (som du finner i kassan). Vi debiterar dig enbart DHL`s kostnader för detta!
Hämta på vårt hämtlager
Du är alltid välkommen att hämta dina varor på vårt hämtlager, Datavägen 8 i Sisjön/Göteborg. Du kan betala med kort, Swish eller Faktura för företag, den sistnämda efter godkänd kreditkontroll. Öppettider: Vardagar 07:00-16:00
Garanti
1 års garanti vid normal användning.
Vi vänder oss till:
Företag, enskilda näringsidkare samt privatpersoner i Sverige. Handlar du som privatperson, tänk på att moms tillkommer på samtliga priser. Vi säljer inte varor utanför Sverige.
Transportskador
Kontrollera vid mottagandet att kolliantalet stämmer överens med följesedeln & att emballaget är oskadat. Kvittera inte mottagandet förrän eventuell felaktighet har noterats på fraktsedeln (fraktföretagets kvittensdel) Om skadan upptäcktes först vid uppackningen (dolt av emballage) måste anmälan ske till transportföretaget senast inom 7 dagar efter mottagandet. Det är alltid du som kund som skall reklamera & framställa ersättningskrav. Detta görs på transportföretagets närmaste kontor.
Ej uthämtat gods
Vid ej uthämtade paket förbehåller K.Lindqvist sig rätten att debitera kund för samtliga fraktkostnader samt en hanteringsavgift på 80:- plus moms.
Reklamation
För att reklamationen skall vara gällande, måste ni kontakta oss via telefon 031-684080 eller mejl före en eventuell retur. Efter kontakt med oss får ni ett ärendenummer som skall användas vid returen, detta nummer gör reklamationen smidigare genom att ni slipper beskriva felet fler gånger samt slipper bifoga följesedlar osv. Köparen betalar returfrakten, vid godkänd reklamation returneras korrekt vara i retur, fraktfritt, av oss.
Av praktiska skäl accepterar vi ej bussgods.
Returer/byten
För att en retur/byte skall vara gällande måste ni kontakta oss via telefon 031-684080 eller mejl innan ni returnerar varan. Efter kontakt med oss får ni ett ärendenummer som skall användas vid returen, detta nummer gör returförfarandet smidigare genom att ni slipper upprepa orsaken fler gånger samt slipper bifoga följesedlar osv.
Övriga villkor för returer/byten:
- Varan skall vara oanvänd och oskadad.
- Varans originalemballage skall vara oskadat.
- Emballaget får ej vara försett med märkning eller dylikt.
- Frakt betalas alltid av avsändaren. Varan skickas till oss med Post Nord. Vår adress: AB K.Lindqvist. Datavägen 8. 436 32 Askim
- Vid byten av kläder/skor står vi för frakten tillbaka till dig, av rätt storlekar.
Returavgifter:
- Vid varuretur inom 15 dagar från fakturadatum: Ingen returavgift (undantaget nedan, varor som ej tas i retur).
- Vid varuretur efter 15 dagar från fakturadatum: 20-100% returavdrag (undantag nedan, varor som ej tas i retur).
Varor som inte tas i retur:
- Varor som inte är normala lagervaror (beställningsvara)
- Varor köpta på Utförsäljning/REA
- Elektroniska reservdelar
- Underkläder/underställ
- Varor som är köpta till "specialpris"
- Gåvokort
Vid varuretur efter felexpediering av K. Lindqvist
Vid retur av felexpedierad vara står K. Lindqvist givetvis för returfrakten, ring så skickar vi fraktsedel. Mottagarfrakt godkännes ej.
Returer/reklamationer som skickas utan ärendenummer skrotas efter 3 månader.
Äganderätt
Levererat gods förblir vår egendom tills dess full likvid erlagts. Eftertryck av bild & text förbjudes.