



Mycket snabb leverans


Väldigt snabbt levererat och bra service ☀️☀️


Frågor och svar
Vad händer efter jag lagt min order?
- Vi registrerar in den i systemet och skickar ett ordererkännande med leveranstid (vardagar).
Hur vet jag om en vara är restnoterad?
- Det ser du på följesedeln som ligger i leveransen. 0=ej restnoterad, siffra=restnoterad (OM varan ÄR restnoterad kommer den att skickas senare).
Hur skickas varorna?
- Det väljer du själv i kassan, undantaget varor som väger över 20kg går alltid som företagspaket, eller DHL.
Hur betalar man?
- Efter sedvanlig kreditprövning som företagare betalar du med 30 dagars faktura eller Swish. Privatpersoner betalar med kort (VISA/Mastercard) eller Swish. Vid kort/Swish-betalning bifogas kvitto med godset, faktura skickas separat i brev, eller mejlas som PDF-faktura om du valt detta. Är du registrerad mottagare av E-Faktura kan du även välja detta, om du önskar anmäla dig som mottagare kan du bara mejla oss, så fixar vi detta!
Får jag en orderbekräftelse när jag handlar i webshopen?
- När du handlar i webshopen kommer du att få en bekräftelse på att du har lagt en order. När ordern är behandlad på vårt orderkontor kommer du att få en orderbekräftelse skickad till samma e-postadress som du loggade in med.
Säljer ni bara via webbshopen eller har ni en egen butik?
- Vi har ett hämtlager i Göteborg. AB K.Lindqvist Datavägen 8 436 32 Askim/Göteborg.
Vad kostar frakten?
- Från 79kr om du ej nått upp med din order till 3500kr. Order över 3500kr skickas fraktfritt.
- Väljer du Swishbetalning samt DSP så skickas Er leverans med reducerad frakt.
Hur beställer jag?
- Antingen navigerar du via menyträdet till vänster i shopen eller så söker du efter en vara (behöver inte använda fullständiga ord, utan sök med halva ordet eller två ord så kan du få fler träffar.) När du väl hittat varan lägger du den i kundkorgen. När du är klar klickar du högst upp på ”Gå till kassan” och antingen loggar in eller handlar utan konto & fyller i alla uppgifter.
Hur gör man om en faktura är fel?
- Då kontaktar du oss antingen via telefon: 031-684080 eller mail order@lindqvist-msk.se
När skickas min beställning?
- I regel samma dag eller nästföljande dag. om annan leveranstid står det på ordererkännandet.
När registrerar ni min order och skickar en bekräftelse, så jag ser att allt blev rätt?
- I regel samma dag, om din order görs efter arbetstid registreras den närmast kommande arbetsdag.
Går det att byta kläder som inte passar?
- Ja, så länge du inte köpt dom på utgåendeartiklar.
Hur får jag reda på vilken storlek jag skall ha på kläder?
- Enklast är om du ser på dom byxorna du har hemma, eller så mäter du dig fram till rätt storlek enl storlekstabellen som du hittar i webshoppen.
Vem kontaktar jag om ni levererar fel?
- Då ringer du 031-684080 eller mailar till order@lindqvist-msk.se
Hur lång garanti är det på varorna?
- 1år (längre tid på vissa varor).
Kan man ringa Er?
- Ja, det går bra! 031-684080.
Kan man besöka Er?
- Absolut, Datavägen 8 43632 Askim/Göteborg.
Vem skall jag kontakta om jag vill reklamera en vara?
- Kjell Lindqvist 031-684080 eller kjell@lindqvist-msk.se
Vad gör jag om jag väntat för länge på en vara?
- Väntar lite till, då vi jobbar hårt för att få fram varan, eller kontakta oss!
Stämmer verkligen era låga priser?
- Visst gör dom det, beställ till ett pris och du får det, så till vida inte leverantören gjort någon radikal förändring.
Har ni någon katalog?
- Tyvärr bara en äldre från 2019 där priser och sortiment inte längre stämmer, men du kan beställa den i shoppen samtidigt som du beställer annat, artikelnummer: Katalog.
Vad har ni för Bankgiro?
- 5609-2703.
Vem skall jag prata med om fakturor?
- Håkan Eriksson 031-684080 eller hakan@lindqvist-msk.se
Vad har ni för öppentider?
- Vardagar 07:00-16:00 Lunch 12:00-12:30.
Vad har ni för avgifter?
-Vi har inga ”hemliga” avgifter, det som kan tillkomma är frakt/eventuellt palldebitering, samt eventuella tilläggstjänster du själv valt på Postens företagspaket eller DHL!
Får man nåt meddelande när leverans sker?
- Ja, det kommer ett mail när vi har skickat varorna (dvs om du angett en mailadress vid beställningen). I det finns det kollinummer som du själv kan spåra paketet.
Skickar ni utomlands
- Nej vi säljer enbart inom Sveriges gränser.
Restorder vid kort/Swish-betalning
- Om du väljer att betala med kort/Swish kommer endast det vi skickar att debiteras, eventuella produkter som inte finns hemma vid ordertillfället kommer inte att restnoteras och överskjutande belopp återbetalas till dig.